czwartek, 13 kwietnia 2017

MODELOWANIE SYLWETKI. OSOBISTY TRENER & POBIJ SWÓJ REKORD. SKUTECZNE TRENINGI OD 5 KILOMETRÓW DO MARATONU DLA AMBITNYCH BIEGACZY

Modelowanie sylwetki. Osobisty trener. Wyd. 2            Znalezione obrazy dla zapytania Pobij swój rekord. Skuteczne treningi od 5 km do maratonu dla ambitnych biegaczy

Tytuł: ''Modelowanie sylwetki. Osobisty trener'' & "Pobij swój rekord. Skuteczne treningi od 5 km do maratonu dla ambitnych biegaczy"
Autor: Elmar Trunz-Carlisi & Pete Pfitzinger, Douglas Scott
Seria: brak
Gatunek: poradnik
Wydawnictwo: RM & Septem
Liczba stron: 168 & 152
Data wydania w Polsce: 2016 & 2015
Oprawa: miękka
Cena z okładki: 29,90 & 32,00
Ocena: ★★&★★ 

W treningu siłowym tylko krok dzieli sukces od porażki, optymalne obciążenia od przeciążeń. Jak ćwiczyć, by mieć idealną sylwetkę? Co zrobić, by uniknąć kontuzji? Jak poprawić swoją kondycję?
Ten profesjonalny poradnik poświęcony treningowi siłowemu adresowany jest nie tylko do wyczynowców, ale do wszystkich tych, którzy chcą poświęcić czas i energię na to, by konsekwentnie dbać o figurę, postawę, zdrowie i sprawność. Wyjaśniono w nim praktyczne podstawy treningu i zaproponowano konkretne plany treningowe. W obszernej części praktycznej szczegółowo opisano wszystkie ważne i popularne ćwiczenia (podstawowe oraz ich warianty), które można wykonywać na siłowniach i w domu. Ćwiczenia i plany treningowe zostały pomyślane tak, by mogły je wykonywać osoby zarówno zaawansowane, jak i początkujące. Na szczegółowych ilustracjach pokazano sposób funkcjonowania głównych mięśni zaangażowanych w ćwiczenia i mięśni pomocniczych.
Wyposażeni w tę wiedzę możemy planowo i skutecznie rozwijać mięśnie i poprawić w znacznym stopniu jakość treningu siłowego
Książka idealna dla tych, którzy dbają o zdrowie i figurę!

&

Cała Polska biega z nami!

W ostatnich latach Polaków ogarnęło prawdziwe szaleństwo biegania. Jedni tylko hobbystycznie trenują na parkowych ścieżkach, a inni ćwiczą metodycznie, by wziąć udział w którymś z licznie organizowanych w kraju i na świecie biegów ulicznych. Bez względu na to, czy chcesz tylko poprawić swoje wyniki, czy masz ochotę zmierzyć się z innymi biegaczami, z tej książki dowiesz się, jak trenować mądrzej i biegać szybciej na dowolnym dystansie.



Książka dostarczy Ci informacji na temat:
  • planów treningowych dla Twojego ulubionego dystansu, dopasowanych do liczby kilometrów przebieganych w ciągu tygodnia;
  • odpowiedniego tempa biegu podczas treningu szybkościowego;
  • przydatności wybierania długich dystansów i sposobów ich pokonywania;
  • przygotowywania się do ważnych zawodów i osiągania pełnego potencjału;
  • radzenia sobie z kontuzjami;
  • najlepszych strategii ścigania się na Twoich ulubionych dystansach;
  • osiągania optymalnej formy psychicznej, pozwalającej skutecznie trenować i startować w zawodach.
Każdy spośród pięciu harmonogramów treningowych został wzbogacony o cenne wskazówki dotyczące startów w zawodach oraz podpowiedzi światowej klasy zawodników. Nauczysz się wykorzystywać wiedzę z zakresu fizjologii wysiłku fizycznego, aby trenować w najbardziej efektywny sposób, z uwzględnieniem dystansów docelowych. Bez względu na to, na jakim dystansie chcesz wystartować, ta książka doprowadzi Cię do szczytowej formy!


„Niezwykle uporządkowana książka, zawierająca tabele, harmonogramy i listy kontrolne ułatwiające biegaczowi zorganizowanie sobie treningu. Oprócz prostych wskazówek przekazuje także wiedzę i mądrość, pokazując biegaczowi zorientowanemu na wyniki, że trzeba myśleć, a nie tylko działać”.

***

Oto nadeszła. Bitwa dwóch profesjonalnych poradników. Jeden opowiada o treningu siłowym, drugi o bieganiu. Jeden jest niezwykle przejrzysty i łatwy w odbiorze, a drugi... Nie taki.

W przypadku "Osobistego trenera" naprawdę można powiedzieć, że jest to książka dla początkujących i zaawansowanych. Autor na samym początku wyjaśnia nam na jakim stopniu zaawansowania jesteśmy. Tłumaczy jaka ilość powtórzeń czyni z nas osobę o wyższym poziomie wtajemniczenia. Poświęca też trochę czasu dla tematu zakwasów, radzenia sobie z nimi, rozgrzewki, etc.

Po przejściu do części właściwiej byłam zachwycona! Książka podzielona jest na działy, a każdy mówi o innej części ciała, którą mamy ćwiczyć. Dwie strony poświęcone są dla jednego ćwiczenia. Widzimy rysunek ciała, na którym zaznaczono każdy pracujący mięsień, ścięgno, kość, itp. Mamy też zdjęcie prawdziwego człowieka, na którym pokazano podobne części wykorzystywane w danej czynności. Wokół porozrzucano wskazówki, propozycje łatwiejszego wykonania ćwiczenia, a także skalę intensywności, kondycji, wydajności i możliwości przeciążenia. 

Niczym osobisty trener Elmar Trunz-Carlisi proponuje nam kilka gotowych treningów z rozpisaną ilością powtórzeń, serii i dobranym obciążeniem. W prosty sposób podaje niezwykle profesjonalne informacje w przyjemnej dla odbiorcy formie.

Druga książka nie jest już tak przystępna. Może dlatego, że napisali ją bardzo doświadczeni biegacze, którzy maratony wygrywają, bo im się nudzi i wiele spraw uważają za podstawowe. Dla mnie niestety takie nie były i nie da końca zrozumiałam pojęcia, które próbowano tłumaczyć. 

Pierwsza połowa książki to wyżej wspomniana część teoretyczna, w której możemy też poznać skutki różnych treningów. Zapoznajemy się z tym, jak przygotować się do zawodów lub wykonać trening codzienny. Dalej są już tylko plany treningowe dla 5, 8, 10 i 15 kilometrów, maratonu itd. Każdy plan dla innego stopnia zaawansowania. 

Ta książka z pewnością jest dobrym podręcznikiem dla osób, które sporo wiedzą o bieganiu, ale dla takich laików jak ja jest zbyt trudna. Wydawnictwo mogło postarać się, jeśli chodzi o grafikę, ponieważ sam tekst nie zachęca do lektury w tego typu książkach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz