Follow Us @soratemplates

piątek, 4 grudnia 2015

Zajmę się tobą



Tytuł: Zajmę się tobą
Autor: Mary Kubica
Seria: brak
Gatunek: thriller/dramat
Wydawnictwo: Harper Collins
Liczba stron: 352
Data wydania w Polsce: 2015r.
Okładka: miękka 
Cena z okładki: 36,99 zł 
Ocena: ★★★

Tego dnia Chicago tonęło w deszczu, a ta dziewczyna stała bez ruchu na peronie. W rękach trzymała zawiniątko. Heidi od razu zwróciła na nią uwagę. Zauważyła podarte dżinsy, zniszczony płaszcz i niemowlę, które nastolatka próbowała chronić przed ulewą. Heidi nie byłaby sobą, gdyby nie zareagowała – zawsze miała ambicję, by naprawiać świat. Zaprosiła Willow pod swój dach, mimo protestów rodziny. Powinna dokładnie wypytać ją o przeszłość, powinna ustalić, przed kim i dlaczego ucieka, kto jest ojcem jej dziecka. Ale Heidi woli nie wiedzieć. Zapłaci za to wysoką cenę i skrzywdzi tych, których najbardziej kocha.

Nigdy nie zaczęłam współpracy tak piękną książką.
Zdaje mi się, że nigdy nie czytałam tak pięknej... i zarazem przerażającej książki...

Na książkach się nie wzruszam. Może raz zdarzyło mi się, by oczy zaszły mgłą, ale z pewnością nie jestem osobą, która przy romansie swoje wypłacze. W sumie, to nie czytuję nawet książek, które mogą przyczynić się do mojego odwodnienia, ale ''Zajmę się tobą'' wbiła mnie w siedzenie. I to dosłownie. Zabrałam ją na drogę i po dotarciu na miejsce zostałam w aucie, by dokończyć. Ta książka spełnia wszystkie zapewnienia wypisane na okładce.
''Dotyka do żywego''.
''Zabójczy roller-coaster''.

Akcja nie wlecze się, nie nudzi. Historię poznajemy z trzech stron. Heidi, Chrisa i Willow. Nie ma czasu na postój. Pierwszoosobowa narracja i czas teraźniejszy nadaje całej pozycji dynamiki. Ciężko oderwać się, przestać, dać sobie spokój. Książka na raz i na długo.

Tematyka ponadczasowa, ale równocześnie świeża. Cudowny pomysł i zakończenie, które zwala z nóg. Parafrazując... ''Kocham tę pozycję, jak całusy kochają uściski''.

To książka, która porusza ogrom ważnych kwestii - sieroctwo, placówki, opiekuńcze, molestowania, rodziny zastępcze, dorastanie, miłość, aborcję, choroby, psychozy, depresje, macierzyństwo, osamotnienie, morderstwa, śmierć, ból, rozpacz, więzienie, samookaleczanie, romanse, zdrady, przyjaźnie, pracoholizm, pragnienia, wierność, małżeństwo... Wszystko, czego się boimy. 

9 komentarzy:

  1. Oj właśnie opublikowałam jej recenzję u siebie. Książka bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie jestem w trakcie lektury :). Całkiem niezła książka. Mocno trzyma w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mocna pozycja, zdecydowania dla stabilniejszych czytelników :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka ocena? Dla mnie to zachęta i obowiązek ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że trafiłam na Twoją recenzję, bo nawet nie zwróciłabym uwagi na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej książce i dopisuję ją do listy. Twoja recenzja bardzo mnie zachęciła. Uwielbiam dzieła o takiej tematyce, nie przejdę więc obok niej obojętnie :)

    http://thebookishcity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznaję: Twoja recenzja mnie zachwyciła! Słyszałam wiele dobrego o tej książce, ale Ty mnie po prostu ostatecznie przekonałaś, że muszę ją przeczytać i z pewnością to zrobię. :) Dziękuję Ci i pozdrawiam. <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę dostać tę książkę w swoje ręce.
    Już wiem skąd ;)

    Pozdrawiam K. ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam książki, które coś sobą w noszą.. na pewno znajdzie się na moje liście :)

    OdpowiedzUsuń