Follow Us @soratemplates

piątek, 17 lutego 2017

ALICE'S ADVENTURES IN WONDERLAND & A CHRISTMAS CAROL



Tytuł: ''Alice's Adventures in Wonderland" & "A Christmas Carol''
Autor: Lewis Carroll & Charles Dickens
Seria: brak
Gatunek: bajka
Wydawnictwo: [ze słownikiem]
Liczba stron: 180 & 240
Data wydania w Polsce:  2016 r.
Okładka: miękka
Cena z okładki: 29,00 
Ocena: ★★

***

Dzisiaj przychodzę z recenzją nie tyle książek, co wydawnictwa.  [ze słownikiem] pojawiło się dla szerszej publiczności pod koniec minionego roku. Najpierw zauważyłam kilka białych książek na Instagramie, później na blogach i zaczęłam się nimi interesować. Okazało się, że szukałam ich już kilka lat!

Od dawna pragnęłam zacząć czytać po angielsku, ale ciężko było mi wybrać odpowiednią lekturę. Bałam się, że będę musiała co zdanie otwierać tłumacza i wklepywać nowe zwroty. Uważałam to za nieporęczne, a dodatkowo miałam problem z wyborem lektury,której sprostałabym z moim łamanym angielskim. 

[ze słownikiem] rozwiązuje te problemy. Na początku znajdujemy słowniczek ze słówkami, które najczęściej pojawiają się w powieści. Na każdym marginesie widnieje tłumaczenie słówek pogrubionych w tekście, a na końcu możemy znaleźć kolejne strony z resztą zwrotów. Wspaniale!

Wydawnictwo dopiero zaczyna oddawać czytelnikom swoje propozycje. Czekam na książki z aktualnych nowości. Sama wybrałam ''Alice's Adventures in Wonderland" i "A Christmas Carol''. "Alicję w Krainie Czarów" chciałam przeczytać już dawno temu, ponieważ nigdy nawet nie zabrałam się za film, a wydaje mi się, że jestem jedyną osobą na świecie, która nie zna tej historii. Z "Opowieścią wigilijną" jest przeciwnie. W dzieciństwie oglądałam bajkę z miliard razy i pokochałam tę przestrogę o sknerze, który zmienia się i postanawia działać na rzecz społeczeństwa, ale samej książki nigdy nie czytałam, więc nie ma nic lepszego od zabrania się za oryginał. 

Serdecznie dziękuję [ze słownikiem] za pomoc w realizacji marzeń i zachęcam was do wspierania wydawnictwa. Może niedługo pojawią się tam wasze ukochane bajki z dzieciństwa i książki, które zmieniły wasze życie?

2 komentarze:

  1. Wydawnictwo miało świetny pomysł, w przyszłości na pewno skuszę się na coś z ich oferty. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna inicjatywa z takim wydawaniem książek w języku angielskim dla polskich czytelników. Być może kiedyś się skuszę na coś z ich oferty, bo w języku angielskim bardzo chcę się podszkolić właśnie czytając. :D

    OdpowiedzUsuń