Follow Us @soratemplates

sobota, 9 grudnia 2017

KSIĄŻECZKI HERVE TULLETA


Hervé Tullet to francuski grafik i ilustrator urodzony w 1958 roku w Normandii. Pracował jako dyrektor artystyczny, ilustrator prasowy, a w 1994 roku wydał swoją pierwszą książkę dla dzieci. To właśnie dzięki interaktywnym, kolorowym i pobudzającym do działania i zabawy książeczkom dla dzieci stał się znany na całym świecie. Jego prace zostały przetłumaczone na wiele języków i wydane w kilkudziesięciu krajach całego świata. Za swoją pracę artystyczną był wielokrotnie nagradzany.

Kiedy zobaczyłam liczbę książek wydanych przez Tulleta, a jest ich kilkadziesiąt, byłam przekonana, że to niemożliwe, by każda opowiadała inną historię. A jednak.

Liczba pomysłów Tulleta jest przeogromna. Mamy książeczki beztreściowe (te najbardziej mnie zafascynowały). Składają się z pociętych stron pełnych wzorów i kolorów. Później te strony można mieszać i tworzyć mozaikę faktur. Szczególnie jeśli chodzi o "Grę luster", byłam bardziej zafascynowana od dzieci. W tej książce można się nawet przejrzeć! Czasem musimy się wysilić. Pomysł z paluszkiem jest przezabawny. Oczywiście powstały też edukacyjne książeczki. Dzieci uczą się dzięki nim kolorów, podstawowych słów i wyrażeń. 

Warto zwrócić uwagę na wykonanie. Wytrzymała tektura pozwala na długie korzystanie z tej formy zabawek, można je przechowywać dla następnych pociech lub oddawać znajomym. Materiał nie jest matowy, więc ewentualne zabrudzenia można usunąć. Książeczki są bezpieczne, otwory zostały dobrze zabezpieczone, ciężko zrobić sobie nimi krzywdę.

Wszystkim rozsądnym rodzicom polecam książeczki Tulleta. To wspaniała zabawa dla małych, ale też troszkę większych. 


2 komentarze:

  1. Jak będę miała dzieciaczki to z pewnością takie książki będą mi bliższe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że w przyszłości moje dzieci będą lubić książki, bo jest tyle książek dla dzieci, które chciałabym kupić! Te również wyglądają bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń