Follow Us @soratemplates

sobota, 10 lutego 2018

MOJE WYZWANIE NA ROK 2018

Jakoś nigdy nie potrafiłam zapisać się do wyzwania czytelniczego, bo albo nie są dla mnie żadnym wyzwaniem albo przeciwnie - wiem, że nie będę potrafiła im  sprostać. Te z ustaloną z góry listą lektur mnie ograniczają, bo wiem, że egzemplarze recenzenckie i tak mnie przytłoczą. Dlatego też zrezygnowałam z wielu współprac i stworzyłam własne wyzwanie czytelnicze.


W większości są to klasyki, których aż wstyd nie znać, a częściowo mam tutaj książki, które są bardzo znane, a ja nie miałam do tej pory ochoty, by się za nie zabrać.

Przeczytałam już "Latarnika", a także "Hamleta" i nie zawiodłam się na tych tworach. Zmotywowały mnie one do kontynuowania wyzwania. 

Jeśli chodzi o dramaty, to w planach mam jeszcze "Króla Lear", którego zaczęłam w grudniu, ale z niewiadomych mi przyczyn, przestałam go czytać. Chyba powinnam dorzucić go do stosiku na ferie, zdecydowanie.

Więcej mam tutaj powieści. "Stary człowiek i morze", "Cierpienia młodego Wertera", "Portret Doriana Graya", "Ojciec chrzestny", "Ślepcy", "Folwark zwierzęcy", "Duma i uprzedzenie", "Lolita". Przyznaję, że w dużej części nie wiem nawet o czym opowiadają te książki. Widziałam je po prostu na Instagramie, słyszałam od kogoś tytuł lub po prostu wiem, że to taka klasyka, że zna ją każdy na świecie, a pewnie nie każdy czytał.

Są tu też tytuły, które znam dokładnie, ale tylko ze streszczeń lub opowieści, a przecież w czytaniu nie chodzi o to, by znać książkę, ale o ty, by ją przeżyć.

Widzicie też sporo wolnych miejsc. Może je jeszcze zapełnię, a może nie. W tym wyzwaniu nie planuję się z nikim ścigać, ale uzupełnić braki, których nazbierało mi się przez niechęć lub po prostu lenistwo.

A wy bierzecie udział w jakichś wyzwaniach? Co o nich sądzicie? Co jeszcze powinnam dopisać na swoją listę? 

6 komentarzy:

  1. Czytałam wszystkie,kocham literaturę piękną i w zasadzie czytam tylko taką ☺Lolita to baedzo kontrowersyjna powieść przez wzgląd na temat,ale fantastycznie napisana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam "Ojca Chrzestnego"! To rewelacyjna książka <3
    Powodzenia w wyzwaniu ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że takie wyzwanie mogłoby mnie zmotywować. Istnieje zatem szansa, że sama stworzę sobie taką "półkę na kartce". Z przyjemnością będzie się zamalowywać grzbiety przeczytanych książek :)
    Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń